- Vår fullelektriske spydspiss

 
50196440417_36d8ab389d_o.jpg
 

Hurtigbåtrederiet Rødne har teke eit stort og viktig steg mot grønare fjordturisme. 

- MS Rygerelektra er vår første fullelektriske båt og eit konkret bevis på vår satsing på - og forplikting til - miljøvenleg og grøn turisme, forklarer Lars Rødne, dagleg leiar i Rødne.

BErekraftige fjordopplevINGAR

Rygerelektra blei levert frå Brødrene Aa i april 2020. Hurtigbåten skal frakte turistar og lokalbefolkning til Lysefjorden og andre perler i Ryfylke i Rogaland. 

- Folk har blitt meir merksame på fotavtrykket dei etterlet seg når dei reiser og ferierer, så for oss blei dette eit naturleg val inn mot det grøne skiftet, forklarer Rødne.

I likskap med søsterbåten MS Ryderdronningen, er Rygerelektra designa og bygd for fjordcruise og sightseeing.

- Båtane er bygde med fokus på komfort, både for kundar og tilsette. Med store vindaugsflater, rause salongløysingar og utvendige fasilitetar er dei i ein klasse for seg sjølv. Støynivået er dessutan så lågt, at passasjerar no poengterer lyden av vind og bølgjer – som tidlegare har vore overdøyva av durande motorar.

Lars Rødne, dagleg leiar i rederiet Rødne.

Lars Rødne, dagleg leiar i rederiet Rødne.

EIn båt for rekorder

Den elektriske passasjerbåten har sertifikat for inntil 297 passasjerar, og kan skilte med å gå både fortare og lengre enn nokon anna elektrisk passasjerbåt. Det elektriske maskineriet sparar dessutan rederiet for eit forbruk på 270 000 liter diesel i året.

- Det er ei større investering, men berekraft og klima er den store knaggen me kan vinne marknad på i tida som kjem. Rygerelektra skal vere ein båt for fremtida, forklarer Rødne og utdjupar:

- Me må hive oss med på den nye teknologien og omstillinga no, elles risikerer me å stå att på perrongen når toget går.  

Læring i alle ledd

Då marknaden for fullelektriske båtar framleis er i startgropa, blei det ein svært lærerik prosess, fra idè til sjøsetting.

- Me har bygd båtar i fleire tiår, men å byggje heilelektrisk er nytt terreng. For oss som rederi har det vore læring i alle ledd. Derfor har det vore ekstra fint å jobbe saman med Brødrene Aa, eit verft me har lang kjennskap til og erfaring med, forklarer Rødne. 

Verftet i Hyen har dei siste 50 åra bygd over 20 båtar for det familieeigde rederiet på Sør-Vestlandet.

- Mykje av bærekrafta ligg dessutan i den lange levetida på båtane me har kjøpt frå Brødrene Aa. Å fordele miljøavtrykket på 35 år, samanlikna med båter som blir utslitne etter 20 år, utgjer ein enorm skilnad i det store bildet. 

I starten hadde me nok litt rekkjeviddeangst. Bruken av kilowatt må planleggjast og bereknast nøye - me kan ikkje utan vidare «køyre på» med meir fart. No byrjar det heldigvis å bli ei vanesak.
— Joar Dalaker, kaptein.
 
Etter halvanna år i drift i Ryfylke i Rogaland har ein fullelektrisk kvardag byrja å setje seg i fingerspissane for mannskapet på Rygerelektra. Foto: Lise Josdal.

Etter halvanna år i drift i Ryfylke i Rogaland har ein fullelektrisk kvardag byrja å setje seg i fingerspissane for mannskapet på Rygerelektra. Foto: Lise Josdal.

 

Rekkeviddeangsten som forsvanN

Etter halvanna år i drift har ein fullelektrisk kvardag byrja å setje seg i fingerspissane for mannskapet på Rygerelektra. Kapteinen med flest timer på brua, Joar Dalaker, er svært nøgd med sitt nye fartøy.

- Det er ein fantastisk god og stillegående båt. Fråveret av eksos gjer den dessutan veldig rein og fin å tilbringe arbeidsdagane på, fortel Dalaker, som også var byggjeleiar under prosessen med å lage båten.

Sjølv med 30 års erfaring som kaptein, byr det på noko læring å gå frå diesel til batteri.

- I starten hadde me nok litt rekkjeviddeanst. Bruken av kilowatt må planleggjast og bereknast nøye - me kan ikkje utan vidare «køyre på» med meir fart. No byrjar det heldigvis å bli ei vanesak – og me kjem oss alltid til land.

BERRE god respons

Rygerelektra har også hausta mykje ros fra dei reisande.

- Me får stadig positive tilbakemeldingar frå folk som påpeikar at det er så stille og fint ombord. Fleire er dessutan opptekne av miljøaspektet ved å satse på elektriske båtar, avsluttar Dalaker. 

- Me får stadig positive tilbakemeldinger fra folk som påpeikar at det er så stille og fint ombord. Fleire er dessutan opptekne av miljøaspektet ved å satse på elektriske båtar. Foto: Lise Josdal.

- Me får stadig positive tilbakemeldinger fra folk som påpeikar at det er så stille og fint ombord. Fleire er dessutan opptekne av miljøaspektet ved å satse på elektriske båtar. Foto: Lise Josdal.

Rygerelektra tek inntil 297 passasjerer, og kan gå fortare og lengre enn nokon anna elektrisk passasjerbåt. Foto: Lise Josdal.

Rygerelektra tek inntil 297 passasjerer, og kan gå fortare og lengre enn nokon anna elektrisk passasjerbåt. Foto: Lise Josdal.

 

Vil du vite meir om Rygerelektra? Her finn du meir informasjon om hurtigbåten.

Gasta Design

Vi skaper lønnsame nettsider basert på Squarespace, og utviklar gjerne din visuelle identitet eller hjelper deg med digital markedsføring.

Previous
Previous

- Tek deg gjennom noko av det røffaste og vakraste Noreg har å by på

Next
Next

Pressemelding: Brødrene Aa med ny heilelektrisk leveranse